< Till bloggens startsida

Du bist nicht alleine.

Varför bor jag i Sverige? Jag frågar mig det varje jävla vinter. Ett vitt täckte, fyra kuddar, gosedjur jag egentligen är för gammal för, nerdragen persienn och fönstret fullt av halvdruckna temuggar. På golvet ligger böckerna slängda, i hörnet den halvskrivna uppsatsen och samlar damm. Sminkbordet är överfullt med allt annat än smink. Krimskrams och diverse oöppnade räkningar. Garderoben är full av kläder jag inte använder, alla på fel plats. Spegeln hänger inte på väggen, den ramlade ner för några veckor sedan och står fortfarande lutad mot väggen. Jag brukar sitta framför den på morgonen och platta mitt orangeblekta hår. Jag har slutat borsta det på morgonen, sitter bara där bland allt grått damm och plattar det, sminkar mig och dricker en kopp te. Försöker vakna, försöker finna motivationen och inspirationen att faktiskt göra något vettigt. Jag har varken ork eller lust att ta tag i det jag borde. Vinterdeppresion? Eller bara framtidsångest? Both, both it is. Mörker och kyla är inte mysigt längre. Jag glömmer vantar och termosmugg på bänken innanför dörren när jag tjugominuter senare måste rusa till bussen. Börjar gråta när jag inser mitt misstag, jag klarar knappt min morgon utan min tekopp. Helvete, bussen är full och jag får stå upp. Lektionerna segar sig fram, lite vardagstrams och skvaller i korridorerna, trötta ansikten och suckar från varje hörn. Det är inte bara jag som är trött, och motivationslös. Som tur är, är jag inte ensam.  Vi alla vill åka till värmen så snabbt vi kan, fly kylan och frusna händer.


Kommentarer
J

Nej, du är verkligen inte ensam.

2012-02-06 @ 20:56:08
Joy

Oj det här känner man igen sig i.. BIG TIME!

Fyfan, drömmer dygnet runt om att bara sätta mig på ett plan till värmen och spendera ett par vackor i solen med goda drinkar, god mat, bad i havet och nattpromenader på stranden och glömma allt annat.



Join me sissy. ♥

2012-02-06 @ 21:22:36
URL: http://jjohannasimonsson.blogg.se/
Linda

Man märker verkligen hur inspirationen är ganska så på noll under vintermånaderna!



Sv: Yeah, totally ;)

2012-02-07 @ 18:41:29
URL: http://thepainoflove.devote.se
Linnea

Känner igen mig lite här va. Vi drar till Tyskland, Italien, LA, Humanoid City. Låter det bra? <3

2012-02-07 @ 18:46:47
URL: http://linneaamaria.blogg.se/
Linnea

Jag har oxå knarkat alien. Min låt just nu <3 Ja när kan du? :D

2012-02-09 @ 08:09:51
URL: http://linneaamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0