< Till bloggens startsida

Wenn du nicht bei mir bist, dann bin ich alleine.

 
Herregud, tiden har gått så snabbt de senaste veckorna. Josephine har varit här. Julen försvann och därmed också snön. Nyårsafton fylldes av alkohol och dans, och vi spendarade tolvslaget vid ett knökat Brandenburger Tor med miljoner andra turister och tyskar. Där sköts raketerna hejvilt i folkmängden, vi tog ton, sjöng och duckade för raketpinnarna. Efter det har vi druckit allt för många goda drinkar, (bokstavligt talat trillat fram sent om nätterna i de höga klackarna), flippat ut över alla översnygga posters på tvillingarna som dekorerar staden med sin sexighet, spontanköpt en skiva av en snygg britt som stod med sin gitarr på Hackeschermarkt och sjöng rakt in i våra hjärtan. Sett på massor av film, gått promenader, shoppat, hängt på Starbucks och skrattat tills vi kiknat. Det var med tårar i ögonen som jag lämnade henne på flygplatsen tidigt imorse. Distansvänskap är det värsta som finns. :( 

Förutom att det kommer kännas otroligt tomt nu när Josephine åkt mår jag helt okej. Jag håller på att för andra gången leta efter ett nytt boende här i Berlin, (denna gång förhoppningsvis med internet) eftersom både Karin och Björn återvänder till Sverige redan nästa vecka. Idag sitter jag och myser i min Tokio Hotel hoodie medan regnet öser ner utanför fönstret, senare idag ska jag bara gossa hemma under täcket för att ikväll bege mig iväg på middag hos ett par bekanta här nere. Resterande dagar i veckan jobbar jag. Ha det bra tills vi hörs igen. Puss! ♥

Kommentarer
Linnea

Kul ni verkar haft det! :D

SV: åh lyckost dig som får se dem, de är så fina! :D <3

Svar: visst är dem finast :) hihi
Gertan

2013-01-08 @ 12:56:48
URL: http://linneaamaria.blogg.se
Josephine

Tågresan hem var en pina, kändes som att jag satt och grät och halvsov i fem timmar och inte två. Tur att det var mörkt ute så inte mamma såg hur svullen runt ögonen jag var sen...<3

2013-01-08 @ 20:38:17
URL: http://kaptenkatastrof.devote.se
O.

Kul att höra att du och Josephine haft de så härligt! Bara att ta nya tag och jag håller verkligen tummarna för att det löser sig med boendet! <3 puss

2013-01-12 @ 23:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0