< Till bloggens startsida

Winter

Hej hej, sitter just nu och lyssnar på gammal rockmusik på ett café med wifi här i Berlin. Befinner mig väldigt centralt, utanför fönstret åker bilarna förbi i en jävla fart. Det har hunnit bli mörkt ute, ja vintern är på väg även här må ni tro. Idag hade vi dock strålande sol när jag tog mig till U-bahn för att åka till jobbet. Jobbade i tre timmar, tyvärr befinner sig pastabaren i källaren på ett köpcenter så jag såg inte mycket av det fina vädret idag! Jag hoppas det blir lika fint imorgon. Jag jobbar numera varje dag i veckan, visserligen bara halvtid än så länge men jag trivs ganska bra med det. Då hinner jag med att göra andra saker på dagarna också! Har hittat en liten, riktigt mysig, bar i närheten där jag planerar att bli stammis... Så himla härligt ställe! Notera att de har ljudbok på toaletten, jag frågar mig fortfarande vad de tänkte där, "Då måste man ju sitta på toan hela kvällen för att få veta hur de slutar!" , var min reaktion på denna uppfinnelse. Mitt lite berusade sinne hann i alla fall förstå att den handlade om en gamal val... (?) 

Snart är det december och därmed julafton. Idag börjar julmarkaderna här nere, överallt är det små ställen med Glühwein och julkrams. Små "jul på liseberg" överallt. Vad har ni där hemma för planer över helgerna? Själv ska jag mysa till det i lägenheten med god mat, efterlängtat sällskap av Josephine. Hon kommer ner den 22 december och stannar ända in i det nya året här i Berlin. Yay! ♥ Jag hoppas att det börjar snöa här snart. Eller inte snart, men lagom till julafton i alla fall. Wi! 
 
 
Bild från förra vintern.

Kommentarer
Linnea

Haha söt du är med ljudbok på toan :D

Svar: sjukt skumt, hahah
Gertan

2012-11-26 @ 18:31:50
URL: http://linneaamaria.blogg.se
Linda

Vad mysigt! :)

Sv: Hehe, eller hur ;P

Svar: yes :) snö hos dig?
Gertan

2012-11-30 @ 08:38:56
URL: http://thepainoflove.devote.se
jasmine

sv; Sötis!! Du är fin saknade unge <3

Svar: saknad du med <333
Gertan

2012-12-02 @ 17:37:46
URL: http://jasses.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0