< Till bloggens startsida

Som kommer i herrens namn

Hej, det har hänt så mycket sedan sist. Vi har varit på Mauerpark, för er oinvigda en jättemega marknad som äger rum varje söndag, eftersom allt annat ändå är stängt kryllar det av människor. Det finns ju så mycket människor i världen. Där hittade vi flera saker vi vill ha i vårt framtida kollektiv.

 
Detta familjefotot tänkte vi tillexempel sätta upp i hallen, och kanske lite här och var. 
 


Jag tyckte det var en ytterst fin lampa. VILL HA. 
 
 
Ännu en tavla, "han kan hålla koll på gästerna" sa vi. För visst har han en obehaglig blick? 

 
"Det här påminner mig om när jag är hemma hos Alice och sorterar strumpor" Sa en tjej bakom oss när hon gick förbi den här stora högen med damhandskar. Vi lyckades inte hitta ett enda helt par. 



Detta är Krill, vår val. Han sitter på cykeln jag och Karin köpte tillsammans. Håll er uppdaterade, snart kanske "Krills äventyr i storstaden" kommer ut. 


I övrigt så har vi spenderat flera dagar i sträck på internetcafé där vi sökt jobb och boende, ätit chokladkaka, druckit kaffe och suckat av frustration. Gått och delat ut cv:n överallt vilket lett till att jag ska provjobba på onsdag, på en pastabar.

Jag och Karin har dessutom flyttat in i en riktig ungkarlslya, tillfälligt visserligen, vi hyr ett rum här för en billig slant. Vi kom hit igår och har sedan dess hittat x-antal saker vi inte vet vad det är, inte förstår varför de har eller finner helt fullständigt beknackt. Vi städade hela deras kök igår för att ens vilja laga mat där. Inredningen är bristfällig och jag tror inte de lärt sig hur en damsugare ens fungerar. Nåväl, vi kan knappt vänta till November då vi får flytta in i en supermysig/fin/ren/central lägenhet precis vid Karl-Marx str. (♥) 

Kvällarna här spenderas med sång. Oavsett vart vi befinner oss stämmer vi alltid upp, "Hosianna" är månadens favorit. Ikväll ska vi försjunga och sedan dra ut för en riktig karaoke-kväll. Berättar mer en annan gång, Tschüssi. 

Kommentarer
My

KÖPTE NI FAMILJEPORTRÄTTET? För om ni inte gjorde det vet jag inte ens...
Nej men nice nice nice!!! Hoppas provjobbet går bra och allt!

Svar: Nej vi gjorde inte det :( Han ville ha 5 € för det! Och den ekonomin har ju inte vi alls:((((((
Gertan

2012-10-13 @ 12:20:44
URL: http://amsterdambaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0