< Till bloggens startsida

Italien 17/8-2/9 #1 Firenze (Florence)

 






Hej meine Lieben, mina älsklingar. Jag är tillbaka i Tyskland! Italien var fantastiskt, jag vet knappt vart jag ska börja berätta...! Det var varmt, ca: 40 grader varje dag utom en då vi hade ett rejält åskväder, hujedamej! Ja har i alla fall legat vid poolen, solat, läst, lekt i poolen med barnen chillat. Och sedan har vi gjort utflykter till massor av gamla städer i Toscana. Här ovan är ett par bilder från Florence. Där var det helt underbart ♥ ! Jag tvekar inte en sekund på att jag vill åka dit igen. Vi var såklart inne i katedralen, klättrade upp i kupolen och fick den grymma utsikten. Barnen älskar att klättra upp i alla möjliga torn så har en hel drös med utsiktsbilder över nästan varje stad. Haha! Vi strosade längs gatorna och åt glass, checkade in den berömda David-statyn, (som för övrigt är symbolen för frihet i Florence) och gick länge och beundrade alla guldsmycken på den berömda Ponte Veccio bron. Mer bilder och små berättelser från de andra städerna, kommer. Tschüssi!





Kommentarer
Linnéa

Näää skojar du, var du i Florens? Åh då kunde vi ju ha träffats :o :o men jaja, visst är det fint, älskar det :D Jättefina bilder och du är skitsöt puss <3

Svar: Jaa två dagar till och med! <3 Florens var underbart! :o:o
Gertan

2012-09-03 @ 17:11:40
URL: http://linneaamaria.blogg.se
Linda

Fint! Kan bara tänka mig hur underbart det var :)

Svar: Jaa det var det verkligen :):)
Gertan

2012-09-03 @ 17:31:17
URL: http://thepainoflove.devote.se
Farmor

Va kul att du varit i Italien,vi har oxå varit i Florens.En underbar stad.ha det jättebra. Kram.

2012-09-03 @ 21:28:27
Martina

Hanna! Härliga bilder och kul att läsa om Italienresan. Tillbaka till "vardagen" nu då!? =) ;) Kram

2012-09-05 @ 09:55:02
URL: http://marveloustina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0