< Till bloggens startsida

Serienörden jag ändå är

Jag kollar otoligt mycket på serier, sträckkollar gärna serier och följer en hel hög! Jag tycker det är perfekt avslappning efte en jobbig skoldag eller bara skönt söndagsgöra. Dock måste jag erkänna att det tar över nätterna ibland, för jag blir sådär otroligt fast i dem alla. Men eftersom jag inte riktigt har en läsperiod just nu är serier helt perfekt! Så Leute, nu listar jag favoritera!
  • Supernatural - Snygga hunkarna Sam och Dean Winchester är hunters, de åker land och rike runt för att jaga demoner osv. Storyn trappas upp efter hand och det blir riktigt spännande! Dock är de senare säsongerna som pågår nu ganska överskattade, och som många serier spårar det ur. Men gillar demoner, spöken, vampyrer osv så är detta serien för dig! Det är dessutom riktigt gó musik! 

  • Desperate Housewives - Dramaserie som kretsar kring de fyra hemmafruarna och deras liv på Wisteria Lane. Här händer det alltid något! Mord varvas med otrohet och chockerande nyheter om de man trodde att man kände! Man bara fastnar för den. Och dessutom är Ben i senaste säsongen så galet snygg! 

  • The L-word - En gayserie som handlar om ett gäng lesbiska tjejer,  deras kärleksliv, vänskapsliv, karriärer och vardag. Riktigt underhållande och här har ni läckerbiten Shane att dreggla lite efter, hennes attityd och härliga personlighet ger serien en extra kryddning! 

  • Sherlock - Den välbekanta Sherlock Holmes (Spelas av Benedict Cumberbatch!!! ♥) och hans kära Watson löser brott nu i modern tid! Sjukt spännande, sjukt bra och helt otrolig serie! Varje avsnitt är en och en halv timma långa men det är så bra att tiden flyger iväg! 

  • Once upon a time - Alla sagofigurer du kan tänka dig, har pga. den elaka drottningens förbannelse hamnat i en värld där inga lyckliga slut finns. De minns inte vilka de tidigare varit. Emma är den enda personen som med hjälp av pojken Henry, som är den enda som förstått innebörden av det hela, kan rädda hela staden och dess invånare från förbannelsen! Precis börjat kolla på den, aaaaaaasbra! 

  • Pretty Little Liars - Fyra vänner och deras hemligheter hotas att avslöjas av den mystiska A, personen bakom bokstaven gör allt för att splittra de fyra och skapa oreda kring det olösta fallet av deras mördade vän Alison. Mycket underhållande och ganska spännande, from time to time! 

  • The Big Bang Theory - ASKUL ♥ Ett gäng nördar och deras liv står i fokus, Sheldon gör hela serien underbar och även om han är helt störd och hans personlighet är riktigt irriterande så vill jag gifta mig med honom. Synd att Jim Parsons är gay, så jävla synd! Undehållning på tjugo minuter i veckan, perfekt!

  • F.R.I.E.N.D.S - Det finns inget som går upp mot ett avsnitt vänner när som helst under en dag, har sett alla avsnitt tusentals gånger och de är fortfarande lika roliga. Följ de fem vännerna i tjugofemårsåldern och deras liv i New York och låt dem bli dina egna vänner. Jag har kommit att älska varenda en av dem och reltatear för jämnan livet med händelser ur vänner! 

  • Prison Break - En oskyldig man hamnar i fängelse på grund av en politisk konspiration. Han döms till döden och hans enda hopp är hans bror. Brorsan bestämmer sig för att få sig själv in på samma fängelse med syftet att bryta sig ut tillsammans med sin bror. Helt galet spännande och asbra! Alla säsonger finns dessutom redan ute, så det är bara sträckkolla nätterna långa! Yay! Och just saying, en tatuerad Wentworth Miller är inte att leka med, yum ;)

 


Kommentarer
Linda

Desperate Housewives, the L-world och The Big Bang Theory är mina favoriter från listan :D tv-serier är bäst :D

2012-02-29 @ 20:15:51
URL: http://thepainoflove.devote.se
Linnea

Ben från DH... AWHMAJGAAWD!

2012-03-01 @ 07:53:12
URL: http://linneaamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0