< Till bloggens startsida

They're taking me to parts of my mind

Bilder: Martina

Att strosa på Berlins gator i vårsolen med en cigg i ena handen och en mumsig brödbakelse, från något av alla tusentals bagerier runt omkring, i andra handen. Jag kisade mot vårsolen och skrattade livet rakt i ansiktet. Jag trivs där bland dönerkebablukt och graffitiklotter. U-bahn till stan varje morgon, Schönleinstraβe hette gatan där vi spenderade tre timmar varje dag på tyskalektioner i ett ibland halvtomt ibland smockfullt klassrum med elever från olika nationaliteter. Vi gick på alla museer man kan tänka sig och såg allt sånt där som man "ska ha sett" i Berlin. The Story of Berlin, East Side Gallery, Checkpoint Charlie, Reichtag, Stasihäktet, Madame Tussauds, Brandenburger Tor, Kudamm, vi var till och med på teater! Gick Unter den Linden ner och såg på folk, drack kaffe och skrev våra namn på resterna av Berlinmuren. Hängde på Alexanderplatz och käkade god mat. Det blev drinkar på fredagskvällen, sötsliskiga och goda drinkar, mycket skratt, alkholpåverkade konversationer och fnissiga tunnelbaneresor! Jag promenerade hem från tunnelbanan runt halv sex på morgonen den natten. Då solen var på väg upp och vårfåglarna sjöng in en ny dag och jag mötte människor på väg till jobbet. Jag var sådär fnissigt glad och känslan av att gå där den natten, det var för mig känslan av frihet. Och om jag längtar tillbaka!

Kommentarer
Linda

Låter verkligen underbart =)

2012-03-12 @ 17:40:19
URL: http://thepainoflove.devote.se
J

Berlin är underbart! <3

2012-03-12 @ 18:45:08
URL: http://fuckinghysterical.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0