< Till bloggens startsida

Her cookie might be sweet

 
Hej, med mig är det bra! Varit lite sjuk i veckan så inte riktigt pallat uppdatera. Idag är här fullt sjå för barnen.Det var inskolning i veckan vilket är jättestort här (helt ärligt, ungefär lika stort som våra studenter), Cornelius och Caecilie var båda bortbjudna till vänner som inskolades och jag var med i kyrkan där de sjöng in de nya eleverna. (Alla äldre elever har en "fadder" hos förstaklassarna som de ska ta hand om och därför var vi också tvugna att vara med i kyrkan.) Ikväll är vi alltså bortbjudna på "inflyttningsfest"  hos grannarna, fast de har bott i huset flera år. Fattar inte riktigt varför, men de firar alltid sitt hus. Eller något. Så jag har bakat kakor idag. Testade att göra farmors hasselnötskakor med mandel också, och det blev väldigt lyckat måste jag säga! Förutom den där lilla detaljen att jag brände mig på ugnen fyra gånger, min hand kommer enligt Josephine bli svart och ruttna. Så jag får väl akta mig för Snape ikväll. 

Annars saknar jag er där hemma i Sverige! 

Kommentarer
Farmor

De va värst vad du bakar!Kan snart öppna eget café.kram.

2012-09-08 @ 17:54:47
Josephine

Då kan t.o.m jag äta kakorna :'))

Svar: yesyes you can ;)
Gertan

2012-09-08 @ 18:38:00
URL: http://kaptenkatastrof.devote.se
Linda

Mumsigt!

2012-09-08 @ 21:30:05
URL: http://thepainoflove.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0